Festivali in recenzije

Festivali in priznanja

Mednarodni festival animiranega filma Annecy 2015

Mednarodni festival filma za mlade Ciné-Jeune de l´Aisne Festival 2015

Toronto International Film Festival 2015

Mednarodni festival animiranega filma Fantoche 2015

Doha Tribeca Film Festival 2015

Mednarodni festival francosko govorečega filma Namur 2015

Mednarodni filmski festival Rio de Janeiro 2015

Mednarodni filmski festival Gent 2015

Mednarodni filmski festival Black Nights Film Festival Tallin 2015

Mednarodni filmski, televizijski in novo medijski festival Cinekid Amsterdam 2015

Evropski festival fantastičnega filma Strasbourg 2015

Mednarodni festival animiranega filma ReAnimania Yerevan 2015

Mednarodni festival filma za mlade Graines des Toiles 2015

Mednarodni festival animiranega filma anim'est Bucharest 2015

Mednarodni festival animiranega filma Animatou Geneva 2015

Mednarodni festival animiranega filma Animateka 2015

Mednarodni festival animiranega filma Anima Brussels 2016

Mednarodni festival animiranega filma Monstra Lizbona 2016

 

Recenzije

»Moč tega filma je kakovosten scenarij in dobra animacija. V njem lahko najdejo kaj zase tako odrasli kakor otroci. Dodajte temu še izvrstno interpretacijo Audrey Tautou, Jean-Pierra Mariella ali Patricka Ridremonta …«
(Michel Decoux-Derycke, 6néma)

“Prefinjene risbe, igra obrisov in gibljivih senc, dodelana tehnika, barvni odtenki, prijetni očem. Zgodba je preprosta, dialogi eksplicitni. Kljub temu film v gledalcu nemalokrat prebudi čustva, predvsem takrat, ko se deček sooča s posledicami svoje bolezni, ki mu jih starši skušajo prikriti, ali ob načinu, kako njegova mlajša sestra prenaša bratovo odsotnost. /…/ Klasičen, lep risani film.”
(Olivier Bachelard, Abus de Ciné)

“Fantomski deček je produkt petletnega kreativnega sodelovanja animatorjev Alaina Gagnola in Jean-Loup Feliciolija, ki tudi tokrat ostajata zvesta svojim ročno risanim likom in mračni, noirovski tematiki, ki smo jo lahko občudovali že v njunem z oskarjem nominiranem prvencu, Mačka v Parizu (A Cat in Paris, 2010). Animacija, v kateri ne manjka filmskih referenc, se tako subtilno poklanja klasičnim gangsterskim filmom 40-ih let prejšnjega stoletja – in ravno zaradi tega gre za film, ki ima potencial, da kljub občasno togim dialogom in nesmiselnim narativnim zapletom, zabava tudi nekoliko starejše občinstvo. Leo je 11-letni deček, ki živi v nenavadni, francosko govoreči različici New Yorka (kateremu se animatorja s čudovitimi obrisi mesta in specifičnimi prizori, več kot očitno navdihnjenimi s filmi Woodyja Allena, še prav posebej poklonita). Svoj prosti čas najraje preživlja ob prebiranju kriminalnih romanov. Ko med eno izmed večernih bralnih seans svoji sestrici poskusi razložiti svoje bolezensko stanje, niti malo ne sluti, da bo prav kmalu tudi sam sodeloval v kriminalni preiskavi in zaradi svoje na novo pridobljene super moči mesto rešil pred strašljivo-komičnim hackerskim gangsterjem, ki se odloči prevzeti oblast. Bolezen, ki ga zaradi kemoterapije za nekaj časa priklene na bolniško posteljo, mu namreč omogoča izventelesno izkušnjo, kjer se lahko kot fantom dvigne iz svojega bolnega, od zdravljenja povsem obnemoglega telesa, in poljubno raziskuje in preletava najrazličnejše kotičke mesta, ki nikoli ne spi. Na enem izmed tovrstnih pohodov na hodniku naleti na policista Alexa, ki po nasilnem obračunu s skrivnostnim, kubistično iznakaženim gangsterjem, z zlomljeno nogo pristane v bolnišnici. Ob odkritju dečkove nenavadne sposobnosti se med njima vzpostavi nenavadno prijateljstvo, ki se krepi, medtem ko združita njuni individualni sposobnosti in moči. Poskusita se zoperstaviti strah zbujajočemu gangsterju, čigar obraz izgleda kot ponesrečena Picassova slika. Ta si je za misijo vzel popolno uničenje mesta: v tem lahko najdemo paralele z enim najbolj ikonskih negativnih likov v zgodovini filma, Batmanovim Jokerjem. Leova pomoč postane še posebej ključna, ko se v preiskavo vmeša tudi trmasta, neustrašna in s Hawksovo screwball komedijo Njegovo dekle Petek (His Girl Friday, 1940) navdahnjena novinarka Mary. In ravno v njenem sodelovanju in nenazadnje rešitvi mesta pred pogubnim hekerskim napadom, se skriva filmov največji atribut: končna heroja filma sta namreč ženska in predadolescentni deček, medtem ko moški lik iz pasivne pozicije, v katero ga okleni invalidski voziček, dogajanje spremlja le od daleč. Gre za animirani film noir, ki v osrčje kriminalnega dogajanja postavi prav žensko – in to ne v vlogo femme fatal, temveč v vlogo, ki bi bila vredna samega Humphreya Bogarta.”
(Veronika Zakonjšek, Festivalski dnevnik Animateka 2015)

 

Slovenski mediji o filmu

 

Fantomski deček, ki pomaga rešiti New York (RTVSLO MMC)

©2017 Društvo za oživljanje zgodbe 2 koluta. XHTML, CSS. ©2010 Avtorji.
Medena koža | Distribucija 2 Koluta